Excursions

Activitat sorpresa

El dissabte 16 de juny tots els nenes i nens de món jove de petits, mitjans i grans vam anar a fer l’excursió sorpresa a Malgrat de Mar. En arribar allà, vam anar fins a un Parc que ens van dir que era molt bonic però abans d’entrar-hi ens calia prendre una poció màgica que ens tornaria petits!
Ens la vam prendre tots junts i quan vam entrar al parc vam veure tot a mena de figures gegants: desde la casa de les llaminadures les conte de Hansel i Gretel fins a una magdalena gegant! Un cop allà vam buscar entre les figures unes paraules que ens faltaven per completar una cançó que teniem que parlava de les verdures i finalment les vam trobar totes!!!
Al sortir d’aquella zona del parc, vam recuperar la nostra mida real i vam poder gaudir d’un pila de tobogans, tirolines, gronxadors i moltes coses més!

Mitjans i Grans: Montcau i Cova Simanya (19 de maig)

Petits: Excursió als Gallecs (14 d’abril)

El dissabte els petits de Món Jove van anar d’excursió a Gallecs, un espai natural rodejat d’urbanitzacions que destaca per la seva situació geogràfica i com aquesta, de moment no perjudica el bon estat dels seus camps rurals. Així doncs els nens han aprés que la natura s’ha de cuidar ja que amb el temps les ciutats van creixent i s’ho emporten tot pel davant.
Quan vam arribar a l’estació Mollet del Vallès vam esmorzar en un parc que estava a prop per agafar forces, i és que ens esperava un llarg camí per poder arribar al nostre destí! També es va informar als nens on estàvem i quin era el repte: havíem de trobar el poble que es trobava amagat entre els grans camps de Gallecs.
Després d’haver caminat per Mollet vam entrar, per fi, a l’espai natural. La primera impressió era bona, feia bon temps i no hi havia pujades ni baixades. Tot i així, tan els nens com les monitores vam suar de valent! Feia molta calor, vam haver de parar varies vagades per “treure capes” i per beure aigua, i a més, el poble no es mostrava fàcilment.
Un cop vam veure l’església de lluny, vam deduir que havíem arribat al poble. Ens va impressionar força el fet de que l’església estigués tan ben conservda tractan-se d’un poble milenari, i com gairebé no hi ha cases pel voltant, vam decidir reconstruir el poble tot fent les cases que faltaven!
La tornada va ser més ràpida que l’anada. Vam deixar enrere els magnífics paisatges de Gallecs i ens vam dirigir a un fantàstic parc de Mollet on vam dinar tots plegats i, posteriorment vam jugar per acabar de rematar l’excursió.

Petits: 25 de febrer

El passat dia 25 de febrer el grup de petits de Món Jove vam fer una excursió a la Creu de Montcabrer. Vam quedar a les 9 del matí a l’estació de tren i a les 9 :30 vam prendre camí cap a Vilassar de mar. Un cop allà vam agafar l’autobús que ens portava fins a Cabrils. En arribar vam esmorzar en un parc i tot seguit vam iniciar el camí cap a la creu.
Abans de començar a caminar vam llegir una carta que el conductor de l’autobús ens havia donat. Aquesta carta estava escrita per una dona que firmava com Isabel i estava dirigida al seu marit Esteve. La Isabel li escrivia al seu marit per saber si ja havia tornat i li deia que cada dia pujava fins la creu per veure si veia el seu vaixell tornar i que encara estava esperant que li portes el medalló. Desprès de llegir la carta vam començar a caminar i quan ja portàvem una estona caminant vam parar a descansar.
Allà ens vam trobar un collaret que ens vam pensar que era el medalló que l’Esteve li havia promès a la seva dona , però això nosaltres vam decidir portar el collaret fins la creu i deixar-li amb una carta. Després d’una estona caminant, vam arribar a la creu i tal com havíem dit li vam deixar el collaret juntament amb una carta escrita per nosaltres on li dèiem que érem els nens de Món Jove que havíem llegit la seva carta i que havíem trobat el collaret. Tot seguit ens vam dirigir cap al lloc on vam dinar i on vam tenir una estona de temps lliure. Passada una estona vam començar a baixar, durant la tornada vam estar cantant diverses cançons i un cop al poble vam jugar a diferents jocs. Desprès tots junts vam agafar el tren per tornar cap a Barcelona.

Excursió de Petits (1r trimestre)

Dissabte els petits de Món Jove, després d’acomiadar-nos de tots els pares, vam agafar el ferrocarril i vam marxar a Vallvidrera.
Després d’esmorzar ens vam acostar al centre d’informació, on un tal Bear Grill, l’últim supervivent, ens va fer arribar una carta on ens proposava un gran repte per demostrar que érem grans exploradors. Per començar havíem de trobar el camí per arribar al pantà de Vallvidrera. Però això no era tot! Havíem de buscar casetes d’ocells pels voltants del camí, gaudir de la natura, vigilar que ningú es caigués (és que hi havia trams complicats i tot!), no perdre’ns i passar-nos-ho molt bé! Ah, i aprendre’ns tots els noms dels monitors.
Sense pensar-nos-ho dues vegades vam acceptar el repte i tots junts vam començar a caminar. Havíem de decidir quin camí agafar per arribar al pantà. Vam pensar que com que l’aigua del pantà seria blava havíem de seguir el camí de color blau. Vam seguir molt bé el camí, tot guiant-nos pels senyals que trobàvem. Vam passar unes baixades molt empinades i plenes de roques, vam trobar moltes casetes d’ocells; fins a 10 en vam comptar! Estàvem demostrant ser grans supervivents. Però al final va resultar que la ruta dels senyals blaus no era la correcta, i és que després de la gran caminada que havíem fet, vam arribar un altre cop on havíem començat. Tornàvem a ser a l’estació dels ferrocarrils i sense veure ni rastre del pantà! Així que entre tots vam pensar que potser l’aigua del pantà no seria blava, potser seria verda. I tots junts vam començar un altre camí.
Aquest cop vam encertar, i per fi vam arribar al pantà!
Amb tota la caminada que havíem fet teníem tots molta gana així que vam fer una gran rotllana enmig de la natura i vam dinar. Amb les energies renovades vam anar tots a un parc on vam fer un jocs molt divertits!
Abans de marxar els monitors ens van explicar que en Bear Grill els hi havia deixat uns diplomes per a tots els nens per haver aconseguit superar tots els reptes i ser grans aventurers! Tots i totes vam tornar a casa com autèntics supervivents!

Excursió al Castell de Montsoriu (15 d’octubre)

Finalment hem realitzat la primera sortida amb Món Jove del curs! Visca!
Per tal d’inaugurar el 1r trimestre, Mitjans i Grans van pujar al Castell de Montsoriu. Després que l’autocar ens deixés a peu de camí i un cop vam esmorzar, els excursionistes vam començar la pujada cap al castell, amb moltes ganes d’arribar-hi!
Un cop allà: SORPRESA! Vam poder visitar el castell, que resulta ser un dels més importants de tot Catalunya! Ens van explicar que allà hi va viure tot un conqueridor: Bernat III de Cabrera, que quan mirava el seu voltant des del seu castell inexpugnable deia orgullós: “Totes aquestes terres són meves!” I era ben cert.
Des d’allà vam poder veure la torre de la Bruixa, que amaga entre les runes una antiga llegenda! Es diu que hi vivia una bruixa anomenada Guilleuma capaç de dominar el temps, i que feia ploure, nevar o fins i tot pedregar a la seva voluntat, així que més val que quan hi aneu no la feu enfadar, o potser us donarà la benvinguda amb un bon ruixat!
Després de la visita les panxes ens demanaven dinar i així ho vam fer fins que vam quedar ben plens! Després d’això vam baixar de la muntanya “a la velocitat de la llum” i un cop a l’autocar, de tornada cap a casa!