Excursions

Ermita de St. Medir

10 de maig

PETITS

I aquesta vegada les petites aventures de Món Jove ens han portat direcció de l’ermita de Sant Medir!

Després de trobar-nos tots junts a l’estació i dir adéu als pares vam pujar al tren i, una mica impacients, vam arribar fins a Sant Cugat, on s’iniciava la nostra petita excursió. Fent una petita parada en un parc on vam fer una mica els micos per esmorzar i carregar forces, vam començar la marxa ciutat a través en busca del camí que havíem de seguir.

IMG_1448IMG_1449IMG_1453

Finalment vam començar a fer el tros de muntanya sota un sol de justícia i una calor digna d’estiu, així que ens vam recobrir tots amb bones capes de crema de sol i ens vam posar fulards i gorres al cap!

Una mica més endavant ens vam trobar el Pi del Xandri que té més de 230 anys i que els ciutadans de Sant Cugat han protegit a tota costa davant els intents de ser tallat per gent que volia construir edificis a la zona, aconseguint salvar-lo i aquí s’alça encara, ben alt i orgullós!

IMG_1454IMG_1455IMG_1457

L’excursió va seguir camí amunt camí avall entre ciclistes i excursionistes, però entre la calor i que estàvem cansats, ens vam quedar a meitat de camí per a dinar sota l’ombra de l’ermita de Sant Adjutori, on vam tenir temps de jugar i rondar pel bosc.

IMG_1458IMG_1461IMG_1463

Tot i així, l’aigua es va acabar aviat i de tornada vam parar a Can Borrell, on uns cambrers molt simpàtics i amables ens van donar una botelleta d’aigua a cadascú, no fos que passéssim set! La tornada va ser animada i més ràpida de fer, acompanyats de cançons cantades ben alt i fort fins que no se’ns van acudir més.

IMG_1446IMG_1464IMG_1468

Altre cop al parc on vam esmorzar, ens vam esperar a que el tren arribés i una vegada dins, com que no vam poder arribar fins l’ermita de Sant Medir per a portar-li uns caramels que dúiem, els vam repartir entre tots i alguns se’ls van cruspir tots a l’instant! En fi, va ser un bon dia, molt cansat però molt divertit, i encara que no arribéssim fins a Sant Medir vam veure un tros de camí molt maco i vam descobrir la història del Pi del Xandri, sense mencionar el petit regalet dels caramels! Visca el grup de petits!

Montserrat

16 de març

MITJANS I GRANS

El diumenge 16 de Març el grup de mitjans i grans de l’escola Vedruna Gràcia vam anar d’excursió a Montserrat. Ens vam trobar a l’estació de ferrocarrils de plaça Espanya, d’on vam començar la sortida. Desprès de passar una hora al tren, vam arribar a Monistrol, on vam agafar el cremallera per pujar al Monestir de Montserrat.

2014-03-16 12.41.06 2014-03-16 12.59.01 2014-03-16 11.20.47

Allà vam fer una parada als lavabos i, tot seguit, vam començar el descens cap a Monistrol altre cop.

Vam tenir molta sort, ja que el sol no va parar de brillar, i vam poder fer l’excursió amb molt bones condicions, encara que més d’un va acabar una mica vermell.

2014-03-16 15.19.03 DSC03950 2014-03-16 13.58.35

Durant la baixada, al principi del camí, ens vam trobar una sorpresa.. UN DIARI!! I no era qualsevol, sinó que provenia d’un antic nen de Món Jove, un tal Joan. Allà deia tot el que havia fet i, a més, que havia perdut una pilota en aquella excursió. I sí, com que Món Jove té tanta sort, al cap d’una estona ens vam trobar la pilota del Joan! Quina casualitat..

DSC03951 DSC03952 DSC03957

Finalment vam arribar a Monistrol cap a les quatre de la tarda i allà, tots vermells i cansats, vam tornar a agafar el tren cap a casa, ja que el dia següent havíem de tornar a l’escola!

Vic

15 de març

PETITS

Dissabte passat el grup de petits vam anar d’excursió a la ciutat de Vic i vam aprofitar el fantàstic dia que feia per conèixer la ciutat una mica millor!

IMG_11992014-03-15 12.39.20 IMG_1192

Després d’esmorzar i jugar una estona tots junts vam començar la nostra aventura per Vic. Tot passejant pels carrers vam arribar a la plaça Major on cada dissabte es fa un mercat amb paradetes de tota mena.

IMG_1200  IMG_1207IMG_1218

Al mercat vam veure productes frescos de tot tipus: flors, fruites i verdures de tots colors, i productes artesans. Vam descobrir que és època de calçots, que hi ha formatges fets de llet de diferents animals i que el fuet és un dels productes típics de Vic (i que està boníssim!). Però allò que més ens va agradar va ser veure animals com gallines, galls, pollets conills i coloms, i fins i tot ens vam fer alguna foto amb ells.  Ah! I no ens podem oblidar d’alguns dels vigatans amb els que vam parlar en el mercat que van ser molt i molt simpàtics amb nosaltres!

IMG_1228 IMG_1232IMG_1197

Per acabar la nostra aventura a Vic vam buscar un parc amb gespa al costat del riu. Allà vam fer alguns jocs més i després de dinar en una gran rotllana vam tornar cap a l’estació de tren per poder retrobar-nos amb els pares a Barcelona després d’un dia ben intens.

Climbat la Foixarda

1 de desembre

GRANS

Diumenge passat, el grup de Grans de Món Jove va anar al Climbat la Foixarda, però no va ser per qualsevol cosa! Hi teníem una missió: trobar el tractat de pau entre víkings i monstres que es va signar ara fa 4 anys, ja que sense ell la convivència seria un caos.

CAM02615CAM02630CAM02639

Els víkings i monstres ens van enviar una carta comunicant-nos que aquest tractat l’havia amagat l’ex-cap víking, el qual havia estat congelat després que Món Jove ajudéssim a desfer els seus plans malvats fa uns anys. L’havia ocultat al Climbat perquè sabia que els monstres tenien por a les alçades, però no va comptar que nosaltres estaríem allà per ajudar!

CAM02663CAM02672CAM02674

Així és com, sense pensar-ho, vam acabar anant de dalt a baix tota l’estona per diferents rocòdroms fins a trobar el tractat!

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Un cop més, Món Jove torna a guanyar!

Castell de Gelida

23 de novembre

MITJANS

El dissabte passat els mitjans de món jove anàvem d’excursió al castell de gelida, com sempre, tot era molt prometedor i el castell pintava d’allò més bé!

Però a mig camí, ens vam trobar una carta que anava dirigida a nosaltres. En twiki, un misteriós extraterrestre que món jove havia ajudat fa uns anys, tornava a necessitar de la nostra ajuda!

Així doncs, la seva nau s’havia espatllat i necessitava que li portessin in tornavis al castell per poder-la arreglar. Gràcies a una poma que portava un dels nostres monitors i a la generositat dels habitants de gelida vam poder canviar-la pel tornavis que vam portar al castell!

I axi va ser com un cop més els monjovins i monjovines vam ajudar a un dels nostres amics!

Puig Castellar

9 de novembre

PETITS

Petits hem fet amb èxit la primera excursió amb èxit!

34 nens i 5 monitors ens vam embarcar en una curiosa màquina del temps ben amagada sota terra per endinsar-nos en l’època en la qual els Ibers vivien a Puig Castellar. Després d’un llarg trajecte amb vistes als túnels excavats per a que hi passés la màquina del temps, vam arribar a un petit parc on vam esmorzar i… Ja hi som! Peter Pan ens va venir a visitar!

Una mica despistat, semblava recordar Món Jove i és que ja fa molt i molts anys el vam ajudar durant les colònies d’estiu a la Pobla de l’Illet. Aquesta vegada tornava a necessitar la nostra ajuda, es veu que necessitava trobar els polvos de la Campanilla, que estaven perduts en algun punt del poblat ibèric. Com que ja anàvem cap allà i com que som Món Jove i mai ens resistim a una petita aventura per ajudar a qui ens ho demana, vam emprendre la marxa fins la cima de Puig Castellar, on vam prendre una estona per dinar i explorar els entorns i les espectaculars vistes de Barcelona just abans d’inspeccionar el poblat i… finalment vam trobar 5 potets amb pols de colors brillants amagats entre les runes.

Per tal d’activar l’efecte màgic dels potets vam dir amb veu ben ben alta les paraules màgiques fins que ens va sentir tot Barcelona i Peter Pan ens va confirmar que, efectivament, estaven activats i se’ls podia endur.

I, com a mostra de gratitud, ens va donar un petit pot amb pols màgica a cadascun per a que el conservéssim com a record d’aquesta petita aventura!

A més, senyores i senyors, els monitors vam aconseguir fer memòria de les colònies d’estiu a la Pobla de l’Illet, que havíem oblidat, vam recordar la cançó i el Peter Pan i el Joan Marc Serra i el Capità Garfi i el Guaibó! Procurarem conservar aquest record i recuperar-ne més d’ara en endavant!

Moltes gràcies Monjovians!!!

Crea un lloc web gratuït o un blog a Wordpress.com.