Excursions

Mitjans i Grans

Sitges- Vilanova i la Geltrú

8 de Març

El passat 8 de març els aventurers de Mitjans i Grans vam emprendre una gran excursió que ens va portar per la preciosa costa entre Sitges i Vilanova i la Geltrú.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tot va començar a l’estació de Passeig de Gràcia, on tots estàvem emocionats per agafar el tren que ens portaria fins a Sitges. Un cop allà vam parar a agafar forces amb un bon esmorzar abans de començar la gran aventura.

Després d’haver esmorzar en un gran parc vam carregar-nos la motxilla i vam posar rumb cap a Vilanova. El primer tram el vam fer pel meravellós passeig marítim de Sitges.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Però ben aviat aquesta ruta ens va portar a un caminet rocós i amb molta vegetació, el camí de ronda, que ressegueix tota la costa. Aquesta ruta està marcada amb els senyals del GR. Així que vam decidir dividir-nos en quatre grups per tal de trobar durant tot el recorregut el major nombre de marques del GR. Vam descobrir que estem fets uns grans excursionistes, ja que no se’ns va escapar ni una! Ens va fer molt bon dia, i les vistes des del camí van ser extraordinàries.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Un cop a Vilanova vam recuperar forces i, després de dinar, vam jugar una estona en un parc. Ja a la tarda, vam anar cap a la platja de Vilanova i vam jugar amb la sorra, vam fer castells i túnels i fins i tot vam poder mullar els peus a l’aigua! Ho vam passar tant bé a la platja que no trobàvem el moment de marxar! Però ja cansats després de la gran excursió vam agafar el tren a Vilanova per tornar cap a casa després de l’esplèndid dia que havíem passat!

Castell de Burriac

25 d’octubre

MITJANS I GRANS

El passat 25 d’Octubre, 16 valents de Mitjans i Grans van estrenar el nou curs de Món Jove pujant fins al castell de Burriac!

DSC00273DSC00279DSC00281

Tot comença a Barcelona, a l’estació de Plaça Catalunya, per poder agafar el tren que ens portarà fins a Cabrera de Mar. El viatge en tren no es va fer gaire llarg, però ara començava la prova de veritat, s’havia d’iniciar el camí fins al castell, que ja es veia tot petitó des de l’estació a dalt d’una muntanya!

DSC00285DSC00290DSC00293

Tot travessant el poble i part de carretera, vam parar a un petit parc per poder recuperar forces gràcies als esmorzars que els pares ens havien preparat. Seguint el rumb, per fi vam trobar el punt d’inici de la muntanya, una petita font on, sense saber-ho encara, seria imprescindible al final de la travessia.

DSC00296DSC00299DSC00301

Finalment, pujant per camí, parts de bosc i unes grans roques del final, vam arribar al castell des del qual es tenien unes magnífiques vistes! A més, tot i que estava en runes, encara s’hi conservava una petita torre amb una fosa. Per allà vam jugar, dinar i fer amics d’un gos que a la baixada seria un company més.

DSC00325DSC00337DSC00283

Quan ja tots estàvem cansats i amb poca aigua a la cantimplora, ens vam disposar a tornar cap a l’estació, parant a la font que ens va permetre refrescar-nos i restablir municions. Gràcies a això vam tenir més energia i vam arribar a casa abans de l’espera’t!

Parc Francesc Macià (Malgrat de Mar)

18 d’octubre

PETITS

Tot just era la primera activitat del curs i ja teníem 30 Petits disposats a viure aventures amb Món Jove! Vam carregar-nos la motxilla a l’esquena i vam posar rumb a Malgrat de Mar.

IMG_0439IMG_0441IMG_0446

Després de viatjar amb un tren que passava pel costat de la platja, per fi vam arribar, que ja teníem ganes d’estirar les cames. Vam passejar una estona per aquell poble tan bonic fins a arribar al Parc de Francesc Macià. Però alerta! Els monitors havien sentit una història misteriosa sobre aquell parc.

IMG_0452IMG_0453IMG_0460

Deien que en realitat era el jardí d’un nen que havia perdut uns tresors mooolt petits a dins, uns tresors que les persones no podien trobar perquè som massa grans. Així que vam decidir prendre’ns una poció per encongir-nos. Quan vam entrar el parc tot era ENORME! Hi havia un croissant gegant, un llapis i una maquineta gegants i moltes tirolines i gronxadors molt originals.

IMG_0464IMG_0466IMG_0473

Després de jugar una bona estona vam dinar tranquil·lament asseguts a la gespa. Però no ens podíem relaxar encara! Calia trobar els TRESORS per poder tornar-nos a fer grans. Així que vam anar a investigar cap una altra banda del parc, que és molt gran, a veure si els trobàvem. Per sort, els Petits, que són molt desperts, van veure una cosa al terra que brillava. Era una pila de monedes daurades de xocolata! Molt bé Petits, primera activitat del curs i missió acomplerta!

IMG_0447IMG_0476IMG_0479

Després vam refer el camí cap a l’estació de tren (i cap a alguna font d’aigua, que feia bastanta calor) i vam dir adéu a les nostres aventures per Malgrat de Mar.

Crea un lloc web gratuït o un blog a Wordpress.com.